Nieuwsbrief sponsoren, vrienden en obligatiehouders

Prinsenbeek, mei 2014

Beste sponsors,vrienden en obligatiehouders van De Zilverberk,

Het is alweer meer dan  een jaar geleden dat De Zilverberk mede door uw bijdragen in ons bezit kwam. Ondertussen heeft het bestuur niet stil gezeten en zijn de nodige activiteiten ondernomen, waarover wij u nu willen informeren.

Zo is er een 10 jaren onderhoudsplan opgesteld zodat we straks niet verrast worden door onverwachte uitgaven. Als eerste staat het groot onderhoud en renovatie van het dak op de agenda. Inmiddels is de financiering hiervan rond en kunnen we 23 juni starten. Dit wordt voor een gedeelte uitgevoerd door vrijwilligers en er is geen vreemd vermogen nodig. Het wordt direct voorbereid voor de plaatsing van zonnepanelen, maar eerst moeten dan nog de verwarmingsketel en regelkast vervangen worden. Daarna willen we overgaan op ledverlichting.

Dit alles om de energiekosten drastisch te verminderen.

In mei krijgt het gebouw een grondige schilderbeurt. Dit gebeurt door de vaste onderhoudsploeg van vrijwilligers waarvoor zich inmiddels een aantal mensen hebben aangemeld. Het spreekt voor zich dat we daar heel blij mee zijn.

Naast de steun van sponsors en vrienden mochten we dit jaar financiƫle bijdragen ontvangen uit een goede doelen Bingo in De Stee, ons eigen galadiner met veiling, de Rabobank clubkascampagne, verschillende kloostergemeenschappen en 23.500 euro van het Oranje Fonds en 25.000 euro van het VSBfonds. Daardoor zijn onze investeringen geheel gefinancierd. Ook het exploitatieresultaat van De Zilverberk alsook dat van de hoofdhuurder KBO Prinsenbeek wordt in zwarte cijfers geschreven. Wij zijn dus heel tevreden en gaan vol goede moed en enthousiasme verder. Wij hopen daarbij op uw steun te mogen blijven rekenen. Voor uw bijdragen tot nu toe wil het bestuur u nogmaals hartelijk bedanken en mocht u op- of aanmerkingen hebben, schroom niet ons te informeren.

Met vriendelijke groeten,

namens het bestuur