Bedankje voor vrijwilligers Verbouwing

Bedankje voor de vrijwilligers van de Verbouwing

Op vrijdag 17 oktober 13.30 uur verzamelden zich alle vrijwilligers om met de fiets een tochtje naar Breda te ondernemen.

Ad Meulemans nam de hele stoet op sleeptouw en leidde ze naar de eerste bezienswaardigheid van Stadherstel Breda NV. Een verrassend monument openbaarde zich een kantoorcomplex dat opgebouwd was rondom de kazematten. Velen kende het bestaan niet van deze oudheid, zelfs mensen die in deze omgeving waren opgegroeid, kenden het niet.

Hierna volgde nog een ijsfabriek en de buurman van deze fabriek. Historisch gezien was er veel behouden gebleven en vaak in een mooi jasje gestoken, qua huidige bewoning, zonder daarbij geweld aan te doen aan deze mooie oudheden.

De reis werd hierna voortgezet naar de oude kweekschool voor meisjes, welke drie oude panden bevat en in de race is om getransformeerd te worden tot een 5 sterren hotel. De uitleg van Ad en zijn compagnongids, waren duidelijk en leerzaam.

De volgende halte bevond zich aan de oude visafslag een welbekende plaats aan de hoek Havermarkt/Haven naast het historische Klapcot, waar we werden getrakteerd op een verfrissing. Daarna werd de reis voortgezet naar het Stadserf en werden hier ook enkele panden bewonderd.

Het slotstuk was een pand in de Boschstraat, welke nog een anekdote van de oorlog bewaard had in een van de prachtige schilderijen en het prachtig gestucte plafond. De buitenkant werd opgesierd door veel bladgoud tot aan de windwijzers toe.

Hierna werd de reis terug ingezet en wachtte ons na enkele speeches en dankwoorden een voortreffelijk koud en warm buffet, verzorgd door het Veehandelshuis. Rond de klok van negen uur werd de avond afgesloten en keerde iedereen tevreden en voldaan huiswaarts.

De organisatie kreeg veel complimenten voor dit iniatief en kan terugzien op een geslaagde bijeenkomst.

Voor foto’s zie fotoalbums op deze site